TINE smak
13.12.2012 kl 13:09  

Gullvinnertips fra Årets Matgledebedrift 2012

Albatross-kantina ved Frende forsikring i Bergen tok førsteplassen under Årets Matgledebedrift 2012. Her finner du gulltips fra vinnerne og juryen.

Årets matgledebedrift - GrautlasjonsklemFor å sjarmere og fortrylle juryen er det ikke bare maten som står i sentrum, men også hvordan bedriften ivaretar gjestene sine.



– Vi ser etter bedrifter som viser matglede og stå-på-vilje. For å kunne gå til topps må vi se at bedriften bidrar med kreativitet, innovasjon og ikke minst sprer stor matglede blant ansatte og gjester. Har de norske råvarer i fokus også, teller det som et stort pluss, sier jurymedlem og senior prosjektleder i TINE Partner, Brita Unnerud.



Matgledevilje
 

Finalen i Årets Matgledebedrift 2012 gikk av stabelen i oktober, og her er juryens begrunnelse for førsteplassen.



– De har skjønt hvordan man skal få kundene sine til å sette pris på dem, og alle fra direktører til renholdspersonale forteller stolt om kantinen. Det er tydelig at viljen til å gi kundene sine matglede er stor, sa juryformann og europamester i kokkekunst, Ørjan Johannessen om vinnerbedriften under premieutdelingen.

Albatross frende forsikring -gjesten i sentrum - Matglede 2012 Gulltips fra Albatoss-kantina

Kantinegjengen fra Albatross påpeker Johannessen sin begrunnelse og finner størst inspirasjon hos gjestene.

– Kunden er den største inspirasjonen. Vi synes det er viktig å servere nye produkter og ikke la dem se dem samme hver eneste dag. Gleden de viser tilbake gir mye, sier Catrine Meijers, kantineleder i Albatross Frende forsikring i 2012 og legger til:

– Kreativitet, nytekning, kunnskap og godt kundeforhold er det som fikk oss til toppen tror jeg.

Hyggelig overraskelser og temadager

For å gjøre det lille ekstra for gjestene sine hadde Albatross stelt i stand flere overraskelser i løpet av 2012:

  • Påskekos – serverte de ansatte boller og kakao da de kom på jobb en dag i påsken.
  • Skalldyrfest – temadag med forskjellige skalldyrsretter
  • Grilldag – serverte en treretters meny med VÅR-produkter som passet til.

– Årets Matgledebedrift er en utrolig givende konkurranse som gir deg muligheten til å utvikle deg selv. Det er kjekt både for deg og for kundene. Og det er ikke så mye ekstra jobb som folk tror, det handler om å integrere konkurransen i hverdagen, sier Meijers.



Brita Unnerud 2012 Få ned alt på papiret eller skjermen 

Det er mange bedrifter som er flinke til å skape matglede gjennom året, men for at juryen skal kunne følge med er det viktig å dokumentere.



– Vi besøker veldig mange bedrifter, og det er ikke alltid like enkelt å få med seg alt. Dokumentasjonen er den viktigste måte å vise hvordan bedriften satser i konkurransen. Jeg oppfordrer alle til å laste opp bilder, skrive ned evalueringer og tilbakemeldinger. På den måten får vi se hva bedriften gjør for å skape mest mulig matglede, sier jurymedlem og senior prosjektleder i TINE Partner, Brita Unnerud.



Se noen av vinneroppskriftene til Albatross ved Frende forsikring her!

 

 

Aktuelle saker


Opptur på topptur fra Spiterstulen

Påsken er i gang, og vi publiserer derfor Spiterstulens... Les mer

Delvinnerne er kåret!

Nå er vinnerne av delpremiene i konkurransen "Vinterens... Les mer

Hotteste melkedrikk - spennende bidrag

Vi har fått inn mange bidrag til konkurransen "Lag... Les mer

Velg et produkt

© 2010 TINE SA TINE Forbrukersenter tlf 800 35 999 Sentralbord 03080 Ansvarserklæring og personvern

TINE Partner er en samarbeidspartner for og en leverandør av kvalitetsprodukter til grossister kantiner, hotell, restauranter, offentlig sektor, skoler og fastfood-markedet i hele Norge.